men nej va misslyckat det blev...

...var borta i stallet & min putte har i några dagar varit hänging , inte varit särsilt ''på'' att gå varken in eller ut ur stallet . hovar na har varit jumna och har har varit seg när jag ska rida , tagit korta steg mm .
men idag uppe i padocken efter en stund jobbade jag honom i form och då sträckte han ut ordentligt på benen .
träningvärk undrar jag då?!  han har gått ut i skogen hela veckan , klättrar rätt mkt galopp osv . kunde varit drf.
om han hade varit halt skulle det blivit värre när jag red , om de är träningsvärk blir det bättre . VILKET det blev .
britt (stallägaren) har också sagt att han värkar hängig och igår kväll låg han ner i boxen vilket han inte brukar  .
vid insläppet låg han ner ihagen ochville inte gå med bakbenen, gik lite konstigt igen , korta steg stel mm . .
sen kommer jag hem , skalägga mej i ett varmt bad ,med en typ drink med is , måla naglarna tvätta håret , ansiktsmask , ja sköta om mej helt enkelt o de har jag inte gjort på länge .
men då får man ett sms av brittatt putte låg ner i boxen igen , suuuuck !
då fick ja hoppa upp ur badet ringa annkin o berätta och hon kom upp till stallet som ett skott( TACK ANNKIN !)
sen ringde jag veterinären , men när jag komemr dit står han upp och gnäggar ...?
har ätit upp all mat druckigt OCH kissat ..?
inget fel på honom inte :s.
jag berättade allt för veterinären som sa '' ta tempen på honom , ring mej om han har feber , om inte tempa honom imorgon bitti och ring mej då ''
hade han feber ?  NEJ : 37,7 helt normalt .
och när jag kände på dom andra hästarnas hovar var dom lika varma som puttes , inte heta utan jumna .
och på vintern när hästarna står i snö skickar dom ner extra blod i hovarna för att dom ska hållal värmen, det ger en sirkulation och då blir hovarna varmare en vanligt .
tabascos hovar var till och med varmare , visst så skoddes han idag men jag tror inte att de beror på det .
ariels tre hovar va varma men vänster fram kall ?
kanske andra en jag som behöver oroa sig för deras hästar ..
MEN nu är jag hemma , ska göra mej en ny drink och göra ansiktsbehandlig nu istället.
men nu är jag lika hästig o äcklig igen . -.-
om jag duschar nu blir det min 4 dusch IDAG . känns lite ovärt , fast endå inte ..
du drar jag , är inte på så bra humör .. men ha detttt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0