Anorexia .

vill börja inlägget med o klarogöra att jag inte har anorexia .

Anorexia är en sjukdom som i vanligaste fall drabbar tjejer från 13-20 år  .men också äldre .
En viktig sak att komma ihåg som de flesta inte tänker på är att det faktiskt är en sjukdom och inget ''fel'' hos personen . självklart är det ett fel , alla sjukdomar är ett fel , ett problem. men ingenting personen kan rå för .

sjukdomen förekommer också ofta inom modell branschen  & för bara någon vecka sen avled en modell då hon vägde 40 kg och var 175 lång ....
den kan framkallas av dålig självkänsla , hög press ,( som det är i modellbranschen då man helst skall se ut som en barbie men endå må bra och ta skitsnygga bilder )

En annan kvinna vid namn ''Isabelle Caro'' lever fortfarande men har lidit av anorexia från de att hon var 13 år . Idag är hon 24 .
Bilden som chockar branschen.isabelle jobbar som modell & ställde på att visa sej såhär för att visa unga människor hur farlig sjukdomen är.hon är 24 , kan ni tänka er det? jag tycker att hon ser ut att vara minst 40 på denna bilden ..

lägg märke till ciggen . ingen bra kombination .

nu kanske jag låter elak & känslokall,Men jag blir rädd när jag ser denna bilden . usch . jag menar kolla armarna ? kanske som mina handleder , om inte smalare . kinderna . midjan är ju , nej herregud . detta är inte OK . 

stackars människa/or.

05dd0 Isabelle Caro battled anorexia from age 13 Isabelle Caro Photos: Anorexia Horror Ends Her LifeOkej hon är jävligt smal här också , men här är hon på typ ''bättrings vägen''  och kolla va mycke sötare hon är!




Detta var lite om den tragiska sjukdomen anorexia .

 

''ordet spinkis sårar exakt lika mycket som ordet fetto ''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0