letar hund..

va arg och ledsen jag blev nu !
sitter och letar hund på datorn nu har gjort detta i några månader , nästa hund blir en liten.
mamma vill igentligen inte ha hund alls , men om hon ska ha en tror jag att hon vill ha en av tingelings valpar , alltså en mini mini hund .
pappa OCH jag vill ha en mellan stor biffighund , franskbulldog , den rasen har vi båda alltid gillat .
jag har bestluts ångest värkligen , tingeling som är yourchiterrier (stavningen??)  är hur go som helst , fick ju henne av min kusin men kunde inte ha henne så vi kör på nåt delägande typ , men jag vet inte om det riktigt är rasen för mej , jag vill kunna gå på långa promenader , kunna bråka lite med hunden utan attt vara orolig för att den ska skada sej . fast samtidigt är det hur mysigt som helst att bara kunna bära upp hunden , den akn ligga i ens knä i bilen osv .. men nej jag vet inte , bestultsångest ... FAST  när daisy dog lovade mamma mej att jag skulle få en av tingelings valpar , om hon nu kan få detta någon gång eftersom att hon är så smal ..
men nu till saken varför jag blev så jäkla sur .
jag sökte på amstaff , jätte go hundras liknande franskbulldog och gissa vad för bilder som kommer upp?
jo sånna här .tex .
gaaaah !! , jag kokar . är det såhär man ser på dessa djur ? eller denna hundrasen .
fyfan säger jag .
hur sinnsesjukt jälva orättvist är inte det ?! snacka om att dra alla över en kant  .
amstaff , är en vanlig hundras inom kamsport . man klipper alltså hundens öron , och svans .
öronen för att hunden ska se farligare ut .
och svansen så att hunden inte ska kunna visa när den är glad !
det är ju inte bara med amstaff, självkart samma sak med pitbull, rottweiler,bulldog med mera med mera jag kan inte sitta och skriva ner alla .

asså om  man söker på tex google ,''amstaff'' så kommer det BARA upp bilder som dom ovan .
stackars hundar , kolla på hundarna på bilderna , hur farliga ser dom ut ? dom ser ju förfan olyckliga ut :s ..

usch jaja ! ! fett arg , kanske ska köpa mej en amstaff iaf ...
här kommer bilder på några hundraser jag har svårt att välja imellan , ge mej tips om ni vet någon liten/ mellan liten hund .



yorschiterrier som tingeling..( hon ser exakt ut som dom på bilderna haha! )

inte söt då eller?! :O

franskbulldog .som ja o pappa älskar hehe.


inte bara jag som tycker som är tuffa va?!
eller kanske en Cavalier King Charles Spaniel

eller denna , bichon havanais som en kompis till mej har :).




GE MEJ TIPS ! VAD TYCKER NI ?

Kommentarer
Postat av: Sanna

franskbulldog är ju lätt tyngast :D<3<3

2010-12-28 @ 14:23:58
URL: http://playpink.blogg.se/
Postat av: amstaff

blir så satans förbannad på tröga idioter som du sj

amstafen är en underbar familgehund och googlar du på amstaff bilder kommer det upp hur många fina bilder som helst på hundar de gävligaste bilderna har du lagt upp sj.hur faan kan du komma och påstå att alla amstaf ägare är lika dana som de bilderna du publiserade blir så satans förbannad

2011-01-30 @ 13:57:29
Postat av: En hundmänniska

Om du söker på amstaff på google kommer det faktiskt upp många fina bilder på dom och inte bara såna du lagt upp. Jag har mött många ägare som har amstaff och dom har inte haft sånt skit på dom eller tatt bort svansen eller kappat öronen utan dom har behandlat dom precis som ska göra med alla hundar. Men sen finns det folk som gör så mot hundar men du ska inte dra alla över samma gräns bara för någon inte kan sköta sina hundar rätt betyder inte det att alla gör så utan där är många som bryr sig om sina hundar och behandlar dom väl.

2011-03-13 @ 10:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0